Predstava „Obaveza“ u nezavisnoj produkciji kazališta CIRK Pozor je predstava koju obavezno morate pogledati, ako ste ljubitelj kazališta koje koristi klauniranje, ples, pokret i manipulaciju predmetima u maniri novog cirkusa. Ako ste, poput mene, osoba kojoj se pri samom spomenu na klaunove, kosa diže na glavi, onda je tek trebati pogledati.
Obaveza
Ta predstava srušit će vam predodžbu o klaunovima kao o zastrašujućem, groteskom stvoru koje izaziva ili gnušanje ili jezu. Središnja klaunovska figura u izvedbi sjajne Nikoline Majdak, inače diplomirane novinarke, sve je samo ne to. Klaun je stvarna, moderna žena, prožeta duhom, nježna, krhka, ali i podjednako borbena i tragična istovremeno.
Predstava „Obaveza“ u režiji francuske redateljice Lee Delong, koliko god se naslanjala na dramu Jeana Giraudouxa „Luđakinja iz Chaillota“ iz 40-ih godina prošlog stoljeća, predstavlja kritiku modernog društva u kojemu je pojedinac zarobljen, uhvaćen u klopku iz koje je nemoguće pobjeći. Nije stoga ni čudno što u nekim dijelovima podsjeća na kultnu horor-seriju iz osamdesetih „Zona sumraka“, iako je daleko od horor predstave. Publikom se, nemali broj puta tijekom izvedbe u srijedu u Kulturnom centru Travno prolomio iskren smijeh. Ludo, pomaknuto i otkačeno, riječi su kojima bi se, u najkraćim crtama mogla opisati „Obaveza“.
Izvrsni protagonisti
Cjelokupnom dojmu doprinosi fantastična glazba koju je osmislila i na pozornici izvodi multiinstrumentalistica Lucija Stanojević. I svjetla koje je dizajnirao Andija Santro bila su u potpunosti pogođena, dok je „čovjek u odjelu“ Mario Miličić ostavio upečatljiv dojam iako je na sceni zapravo vrlo malo, tek kao prolaznik ili asistent. Neobično je i to što izaziva simpatije, iako se ne bi moglo reći da utjelovljuje pozitivan lik. Onako zakamufliran, u odijelu, s držačem za formulare u koje vječno nešto bilježi, podsjećao je na lika koji služi nekoj korporaciji koja nastoji kontrolirati i porobiti čovječanstvo, pa tako i glavnu junakinju.
Jelena Oberman
FOTO: Ivan Marenić