Nisu svi učenici lijeni, nego nemaju uvjeta za rad

Nisu svi učenici lijeni, nego nemaju uvjeta za rad

U javnosti je odjeknula vijest da učenici neće moći više proći razred ako imaju četiri negativne ocjene na kraju godine. Tolerirat će se samo tri negativne ocjene, koje će, jasno, morati ispraviti. Vijest i ne bi izazvala reakcije da takvi učenici nisu prozvani neradnicima, a oni koji su to lani omogućili „onima koji podilaze neradnicima“. No, je li baš tako?!

Izvrtanje istine ili površnost

Priopćenjem na Facebooku se danas javila bivša ministrica Blaženka Divjak. U njemu ističe da se radilo o specifičnoj situaciji i specifičnim okolnostima. Bilo je čak 3-4 posto učenika u drugom polugodištu do kojih nastavnici uopće nisu mogli doći. Pritom se nije radilo samo o lijenim učenicima, nego i onima bez uvjeta za učenje. 

Njezin status prenosimo u cijelosti.

„Izvrtanje istine u nečiju korist ili „samo“ površnost? 

– Ispravak netočnog navoda – 

Prošle godine se omogućilo uredbom da učenici koji imaju četiri jedinice u višim razredima osnovne škole i u srednjoj školi idu na produžnu nastavu i na popravni te do jeseni isprave te jedinice.

Čitam danas na portalima koji prenose Hinu, odnosno Večernji list:

„Drugim riječima, lani se učenik doista morao potruditi pasti godinu. Omogućeno mu je da s četiri negativne ocjene prijeđe u viši razred, a tek s pet negativnih ocjena pada godinu. Takvom podilaženju, prije svega neradnicima među učenicima, sada je kraj – školsku godinu učenik pada ako na kraju ima zaključene tri jedinice kao što je to bilo desetljećima u obrazovnom sustavu.“

Prije svega, učenici viših razreda osnovne škole i srednje škole MORALI su ispraviti te jedinice i nisu mogli u viši razred bez da su ih ispravili. 

Učenici bez uvjeta za učenje

Drugo, nije se radilo samo o lijenim učenicima, nego i onima bez uvjeta za učenje.

Prošle godine je bilo 3-4% učenika u drugom polugodištu do kojih nastavnici uopće nisu mogli doći niti fizički niti virtualno. Nisu to bila samo lijena djeca, kako se to pokušalo prikazati, već su češće to bila djeca koja nisu niti u normalnim uvjetima imala uvjete za učenje kod kuće, a niti potporu od roditelja ili staratelja. Oni su već od ranije imali loše ocjene koje nisu mogli isparavati online. Ponekad to niti nastavnici nisu htjeli organizirati online. Na kraju polugodišta (druga polovica svibnja i lipanj) se epidemiološka situacija poboljšala pa se otvorila mogućnost da oni u školi imaju produžnu nastavu i isprave ocjene u dodatnim rokovima pa im se otvorila uredbom mogućnost da to i naprave (moja izjava za 24sata).

Dodatno, neki bi učenici ostali neocijenjeni jer nisu imali dovoljno elemenata za zaključnu ocjenu, pa se na ovaj način i njima omogućilo dodatno vrijeme za prolazak razreda.“, napisala je Divjak.

Jelena Oberman

FOTO: Julia M Cameron / Pexels

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.