Turistička sezona je podbacila za one koji se nisu pripremili

Turistička sezona je podbacila za one koji se nisu pripremili

Je li turistička sezona podbacila, pitanje je koje se postavlja zadnjih dana neprestano u javnosti. Odgovor na to pitanje pokušali smo doznati od samih iznajmljivača. Generalni je zaključak da je turistička sezona podbacila za sve one koji se nisu na vrijeme pripremili za nju. Nabili su previsoke cijene u odnosu na konkurenciju, koja je posebice, u apartmanskom segmentu sve veća, ili ne nude dodatan sadržaj. Godinama se upozoravalo na to da se ne može nuditi samo sunce i more, a ove sezone to dolazi i na naplatu.

Turistička sezona u Baškoj Vodi je podbacila

U Baškoj Vodi danas je na svakih 20 metara čovjek s transparentom „apartmani“, započinje nam priču iznajmljivačica apartmana u Baškoj Vodi. Apartmani su, priča, uglavnom poluprazni i na cesti nema gužve. „Prošle godine sam se vozila sat vremena na ovaj datum do Makarske“, ističe.

No, ona sama od 60 dana sezone, ako se izuzme predsezona i postsezona, ima prazno sveukupno šest dana noćenja. Od sedam rezervacija četvero joj je starih gostiju. Nije nabila cijene, pa se gosti vraćaju. Zapravo je, kaže, prezadovoljna sezonom, a stare goste, smatra, treba čuvati kao kap vode na dlanu. „Bio bi veliki grijeh reći da mi je loša sezona“, veli.

Šesterokrevetni apartman, uz dva pomoćna ležaja, iznajmljuje za maksimalno 130 eura, a dvokrevetni za 40-50 eura s djetetom. Samo jednu rezervaciju je uspjela postići cijenu od 120 eura. Prošle godine je, dodaje, to bilo potpuno normalno.

Nogomet nije pomogao

Jako je teško, priča, doći do gosta i naplatiti kao do sada. Mali apartmani prolaze bolje, no veliki teško. Najviše turista joj dolazi preko Apartmanije i Facebooka. Život joj izgleda tako da zadnjih tjedana visi na Facebooku kao sumanuta i samo odgovara na upite. Srećom, dosta zainteresiranih i dolazi.

Iako je 80 posto smještaja napunila do travnja ove godine, misli da je ova turistička sezona podbacila.

 „Mislim da će ovo biti godina otrežnjenja za hrvatski turizam i da će se ukinuti percepcija da se brzo i lako može zaraditi i da se bez dodatnih sadržaja može naplatiti više. Prošle godine smo se vadili na prvenstvo u Rusiji. Kao navodno je to velika promocija turizma što smo bili drugi. Meni to što smo bili drugi jedino znači da se čuje za Hrvatsku. To mi nije dovelo niti jednog gosta“, kaže nam.

Ne možeš se obogatiti preko ljeta

„Ako očekuješ da ćeš se obogatiti preko jednog ljeta, onda ćeš se razočarati“, kaže nam vlasnica  apartmana i vlasnica turističke agencije s Kvarnera. Smatra da je pogrešna percepcija stvorena u hrvatskoj javnosti o Hrvatskoj kao o skupoj destinaciji. „Ja sada u ovom trenutku mogu ponuditi apartman za dvoje za 49 eura, gdje to možeš naći?!“, odgovara nam. A ako su London i Pariz toliko skupi, zbog čega i Dubrovnik ne bi bio skup, pita se.

Ono što nas uništava, smatra ona, je rad na crno i siva ekonomija. Lažno se prijavljuju prijatelji, lažno se prijavljuju obitelji, u restoranima neki ne izdaju račune i statistike izgledaju gore nego što u stvarnosti je. Navodi i primjer stranog državljanina koji je dugovao velike iznose, zatvorio firmu i otvorio novu, te to tako napravio čak tri puta, pa je i dalje u turističkim brošurama koje mi svi plaćamo. S tim problemima se, ističe, nitko neće uhvatiti u koštac.

Stranci kupuju nekretnine

A i mnogi dojučerašnji gosti okreću se turizmu.

„Gosti koji su 20 godina dolazili ovdje na more kupili su kuću i uredili apartmane. Oni nisu više gosti. Ono što je problem je što on plaća 13 posto PDV-a jer je iz Austrije, a ja plaćam 25 posto PDV-a. Toga sve više ima…“, priča nam.

Srpanjska rupa oduvijek je, kaže, postojala, ali tih sedam dana bit će, pojašnjava, prazno za one apartmane koji su jako skupi ili nikako ne izgledaju. Istina je i da je previše novih apartmana izgrađeno, a povećali su se i kapaciteti u lokalnim kampovima. Prema njezinoj je procjeni, isti broj dolazaka kao i lani. No, i da je manje turista, i dalje se od turizma može zaraditi.

Na Kvarneru turistička sezona nije podbacila

Ona sama prilagođava se trendovima u turizmu, proširila je ponudu, ne nudi samo spavanje i more.  U agenciji nudi grupne izlete brodovima, privatne ture, izlet na Plitvička jezera, dok su u apartmansku ponudu uključeni bicikli, roštilj, vešeraj, pegla i sauna. Jedino što nema je bazen.

 „Apartmani su mi puni, radim od osam ujutro do deset navečer. Ljudi koji „njurgaju“ sjede po cijele dane u kafiću“, ističe. Sezona za nju nije podbacila. Svibanj je bio jedino malo lošiji zbog kiša, no čak 70 posto je gostiju koji se vraćaju, dok je 30 posto novih. Ako sezonu usporedi s 2017. godinom kada je bila nezgodna politička situacija u Turskoj ona je manja, ali ovogodišnja je turistička sezona ista kao i lani. Da bi kao država imali bolje rezultate, smatra da nam je potrebna agresivnija kampanja.

Jelena Oberman

FOTO: Jelena Oberman /Alter

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.