Tko misli da je lako biti glazbenik, neka uzme gitaru u ruke i pokuša

Tko misli da je lako biti glazbenik, neka uzme gitaru u ruke i pokuša

Biti glazbenik u Hrvatskoj danas nije nimalo lako. Koliko god se pravili da su se stvari nakon proljetnog sveopćeg zatvaranja države vratile u normalu, tome ipak nije tako. Koncerata i nastupa nema ni za lijek. Biti glazbenik danas znači doslovce gladovati. Da je problem u sustavu koji je izašao u susret svim djelatnostima osim glazbenicima, pokušala je u ponedjeljak upozoriti naša proslavljena pjevačica Nina Badrić. Međutim, ono na što je ona naišla su podsmjeh i nerazumijevanje.

Glazba u karanteni

„Čini mi se da smo ostali jedina profesija koja je ostala u karanteni i da nisu donesene mjere pod kojim uvjetima i mi glazbenici možemo nastupati, odnosno obavljati svoj posao“, javno je izrekla Nina Badrić ono što sve u glazbenoj industriji tišti.

Dodala je da od ovoga posla ovisi egzistencija mnogih ljudi i da su mnogi ostali gladni i doslovce krpaju kraj s krajem. 

„Molim ministarstvo da se očituje po pitanju nas glazbenika i da nam otvori mogućnost da ponovno počnemo raditi“, zavapila je pjevačica.

Iako je kazala da biti glazbenik nije hobi, za sve one koji su mislili da se oni zezaju i da je njihov posao jedna velika šala, mnogi je nisu shvatili. Šale na njezin račun i na račun glazbenika ne jenjavaju.

Pozvali glazbenike da vade krumpir 

„Evo za par dana vadimo krumpir, trideset hektara, okolica Bjelovara, i trebamo nadničare, 300 kuna plaćamo po danu. Molim vas iz redakcije da javite dotičnoj ako hoće radit. Može povesti i Maju, Severinu, modnog mačka i sve ove što su uzeli pomoć od 4000 kuna. Samo joj poručite da ne dođe u onoj dizajnerskoj haljini od 14 tisuća kuna, što se hvalila prije par mjeseci, jer bilo je kiše ovih dana i dosta je blatno“, samo je jedna od poruka koje se šire društvenim mrežama, a koju prenosimo u cijelosti bez ispravljanja pravopisnih pogrešaka.

Ona ujedno pokazuje da mnogi nisu shvatili o čemu je to zapravo govorila Nina Badrić.

„Ovo je izuzetno težak i odgovoran posao, o kojem financijski ne ovisim samo ja, već sam odgovorna za sve ljude koji sa mnom kreću na put“, kazala je također pjevačica.

O njoj, naime, ovisi i njezin prateći bend, i tehničari, i ton-majstori, i vozači, i organizatori koncerata i evenata, i menadžeri, i promotori – cijela jedna industrija!

K tome treba imati u vidu da se ovdje ne radi o molbi za subvencije, kao što to, primjerice, poljoprivrednici rade. Iako postavlja se pitanje zašto poljoprivrednici mogu i u redovitim okolnostima dobivati subvencije, a druge profesije i u uvjetima kada im je zabranjen ili onemogućen rad – ne. No, ovdje se ne radi o državnoj pomoći. Ovdje se radi o pravu na rad. Pravo na rad, ustavno je pravo. Ne može se cijeloj jednoj profesiji onemogućiti rad. Država je dužna naći načina kako sve djelatnosti mogu funkcionirati i u izvanrednim okolnostima. Zato ih i plaćamo.

Glazbenik se postaje nakon 14 godina školovanja

Očito je da ljudi ne shvaćaju što to znači biti glazbenik kao i koliko je rada uloženo u to da bi se postao glazbenik. Svi ti glazbenici koji prate velike zvijezde školuju se i po 14 godina po glazbenim školama i akademijama, uz uobičajeno školovanje.  Glazbenik vježba i po deset sati dnevno, dok se njihovi vršnjaci zabavljaju. Glazbenik u ovakvoj situaciji epidemije teško ili nikako ne živi jer mu je onemogućen rad. Nisu, naime, svi autori i ne mogu živjeti od autorskih prava.

Tko i dalje misli da je lako biti glazbenik, neka uzme gitaru u ruke i pokuša nešto (suvislo) odsvirati, a potom i preživjeti nastup pred publikom. Sretno!

Jelena Oberman

FOTO. Facebook/ montaža Alter

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.