„Clickbait“ naslovi i senzacionalizam naš svagdašnji

„Clickbait“ naslovi i senzacionalizam naš svagdašnji

Ništa novo, samo je sada jasno i onima koji nisu vjerovali u to: „clickbait“ naslovi, to jest naslovi koji potiču klikanje, su u zadnje vrijeme preplavili medije. Mnogi se pitaju je li problem u publici koja je postala zasićena medijskim sadržajima, publici koja klika samo na senzacionalističke naslove, ili je problem u medijima koji samo to serviraju.

Clickbait publika

Rekla bih, kakva publika, takvi mediji. Budući da je publika u prosjeku prosječna, i mediji su u prosjeku prosječni. A prosjek je takav kakav je, željan senzacije, jer im je život prosječan, pa se, kada kliknu na naslov, obično najviše razočaraju i žale, jer su očekivali da su mediji tu da im ispune rupe u njihovom ispraznom, sasvim prosječnom životu.

Zato Alter pokušava oko sebe okupiti publiku željnu čitanja. Publiku koja želi biti informirana, a ne želi senzaciju. Publiku koja želi pročitati klasičnu novinarsku vijest, klasičan osvrt na događaje, odnosno komentar, i sasvim običan blog, ali pritom ne želi biti bombardirana medijskim sadržajem, tako da iz vida ispusti ono bitno. To je danas postala alternativa. Alternativa smo i alternativi, jer ne objavljujemo sadržaje koji bi bili neprovjereni, ili znanstveno upitni.

Tehnike kojima se danas koriste mediji da bi privukli pažnju čitatelja su različite. To su senzacionalističke najave koje ne otkrivaju o čemu se radi u tekstu, nego samo daju naslutiti, bombastični naslovi u formi seoskog trača poput „Zamislite što se dogodilo“, poznate i popularne osobe u naslovu, ili jednostavno, naslovi koji su prekinuti pa nas elementarna želja da doznamo o čemu se radi, ljudima usađena radoznalost, navodi da kliknemo na članak i barem pročitamo uvodni pasus, takozvani lead. Ništa neobično, budući da mediji žive od reklama, a svaki klik tada donosi novac.

Pitanje je i mogu li si mediji uopće više priuštiti naslov koji publici ne bi bio privlačan. A tu se onda postavlja pitanje hoće li uskoro na mjesto urednika doći marketinški stručnjaci, umjesto školovanih novinara. Jer, naslovi su postali pravi mali oglasni prostor. Oglas za klasični medijski sadržaj, da bi dobio oglas za preživljavanje.

Kako uspjeti

Ako tek započinjete s medijskim poslom i za to želite iskoristiti društvene mreže, vrlo brzo ćete shvatiti da vam za to treba poveća svota novaca, jer svaki tekst praktički treba promovirati (eng.boost) da bi bio čitan. Ako nemate novaca, trebat će vam poveća količina prijatelja ili sljedbenika, pri čemu govorimo o tisućama ljudi, što vas polako svrstava u kategoriju utjecajne osobe, takozvanog influencera. Dobro je i angažirati influencera, ali, opet, takva suradnja se obično plaća.

Ako baš i nemate puno prijatelja, morat ćete pronaći grupu u koju možete plasirati svoj tekst, i koja dopušta takvo plasiranje teksta. Jer, mnogi će zafrknuti nosom na takvo „samoreklamiranje“ i promociju. Iako su društvene mreže besplatne, već odavno su mnogima postale biznis, i konkurencija se ne trpi. A neki i namjerno bježe od medijskog sadržaja, uglavnom politike, i u takvim grupama traže neko, svoje utočište. Kao posljednje rješenje, opet ostaje taj nesretni „clickbait“ naslov kojem prije ili kasnije svi podlegnu.

I za kraj pitanje, da provjerimo je li netko ovo pročitao do kraja: Mislite li da je i naslov ovog teksta „clickbait“?

Jelena Oberman

FOTO: Unsplash

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.